18 Oca FI’ZI:K 2017 Yılında da 7 Profesyonel Takımın Sponsoru
2016 yılında asfaltta, patikalarda ve Arnavut kaldırımı yollarda elde edilen sayısız başarıdan sonra, Fi’zi:k yeni yılda da Peloton’un en iyi takımlarının sele sponsoru olmaya devam edecek.
2016 yılında dünyanın en prestijli bisiklet yarışı olan Fransa Bisiklet Turu’nda, Team Sky’dan Chris Froome, AG2R La Mondiale’den Romain Bardet ve Movistar’dan Nairo Quintana gelen klasmanda ilk üç sırayı kazandıklarında, Fi’zi:k selelerinden inerek podyuma doğru yol aldılar.
İspanya Turu’na gelindiğinde izleyiciler yine podyumun zirvesinde tanıdık yüzleri gördüler. Bu sefer podyumun zirvesinde Quintana yer alırken, ikinci sırayı Froome ve üçüncülüğü de Orica GreenEDGE takımından Estaban Chaves aldılar.
2017 Yılında Fi’zi:k Sele Kullanacak World Tour Takımları:
- 2016’da UCI sıralamasında 1. sırada bulunan İspanyol Movistar Takımı
- 2016’da UCI sıralamasında 3. sırada bulunan İngiliz Team Sky Takımı
- İki Amerikan Takımı; 2016’da UCI sıralamasında 4. sırada bulunan BMC Racing Team ve 8. sıradaki Cannondale
- Fransa’dan FDJ ve AG2R La Mondiale
- Afrika Kıtasından Dimension Data
Peki nasıl oluyor da her sürücüye mükemmel uyuyor bu seleler?
Öncelikle her sürücü kendisine uygun Fi’zi:k selesini seçiyor. Bu seçimi Fi’zi:k teknikerlerinin ve kendi takım mekaniklerinin önerileri doğrultusunda yapıyorlar. Fi’zi:k tarafından geliştirilen “Spine Concept EVO” isimli omurga esnekliği başta olmak üzere; sele üzerindeki kalça hareketi ve güç/ağırlık dengesi gibi bilgileri referans alan teknik sayesinde bu seçim çok daha isabetli yapılarak sürücünün fiziki özelliklerine en uygun şekle sahip seleyi seçmesine yardımcı olunuyor.
Team Sky’ın s all-rounder’ı Geraint Thomas, BMC’nin eski dünya saate karşı rekortmeni Rohan Dennis ve FDJ’nin sprinteri Arnaud Démare, hepsi Arione – Spine Concept EVO’nun ‘Yılan’ modelini, yani en esnek omurga tipine uygun geliştirilmiş selesini kullanıyorlar. Bu tip sürücüler daha düz bir seleye ihtiyaç duyarlar. Sebebi ise, kalçalarını çok az hareket ettirmeleri ve esnek bir omurgaya sahip olmalarıdır.
BMC’nin Klasik Uzmanı Greg Van Avermaet ve Movistar’ın all-rounder’ı Alejandro Valverde Antares – Spine Concept EVO’nun ‘Bukalemun’ modelini; yani orta seviyede omurga esnekliğine ve bir miktar kalça hareketine sahip sürücüler için geliştirilmiş olan orta seviye profilli selesini kullanıyorlar. Bu arada Team Sky’dan Mikel Kwiatkoski ise Antares VS – aynı sele şekline ancak merkezi konfor/hava kanalı bulunan modelini kullanmakta.
Movistar’ın tırmanışçısı Carlos Betancur ve Data Dimension’nın Klasik Uzmanı Bernhard Eisel’in tercihi ise Aliante – Spine Concept EVO’nun ‘Boğa’ modeli; tipik olarak en az omurga esnekliğine sahip, kalça hareketi en fazla olan ve dolayısıyla dalgalı şekle sahip seleyi kullanmakta. Öte yandan, BMC’den Tejay Van Garderen, Aliante VSX – aynı şekle sahip sele, fakat çok daha geniş bir konfor/hava kanalına sahip modelini kullanmakta.
Fi’zi:k geliştirmiş olduğu bu teknik sayesinde, omurga esnekliğini temel alarak, sürücülere tam da ihtiyaç duydukları şekilde destek olmaya ve uzun saatlerini sele üzerinde geçirirken onlara mümkün olan en yüksek konforu sunmayı amaçlıyor.
2017 başladı bile..
Froome, Van Avermaet, Quintana, Valverde ve Bardet, Fi’z:k 2017’ye UCI Dünya Turu Sıralaması’nda ilk 6 da yer alan 5 sürücü ile çalışarak başlıyor.
Fi’zi:k olarak 2017 yılının tüm sporcularımıza iyi şans ve yeni başarılar getirmesini diliyoruz.
Sorry, the comment form is closed at this time.